کتاب کتاب .

کتاب

STRAT

قابلیت AGC در دوربین هایک ویژن

دوربین مدار بسته هایک ویژن برای تصویر برداری به نور مناسب نیاز دارد اما برخی مواقع نور محیط به اندازه ای مطلوب نیست که  دوربین مداربسته  بتواند مناسب ترین وضوح را تصویر برداری کند ، در این مواقع دوربین  هایک ویژن از فیلتر AGC برای کنترل و اصلاح نور کم محیط و تصویر برداری با کیفیت بالاتر استفاده می کند . فیلتر Automatic Gain Control بطور خودکار میزان روشنایی محیط و شدت نور را اندازه گیری می کند و هنگامی که شدت نور محیط از سطح معینی ( که برای دوربین هایک ویژن به عنوان سطح شاخص تعریف شده است ) پایین تر باشد ، دوربین هایک ویژن بطور خودکار سیگنال ویدیویی را تقویت می کند ، این تقویت باعث می شود تا کاهش نور تصویر جبران شود .

 

قابلیت AGC در دوربین هایک ویژن ( hikvision  )  چیست و چگونه می توان آن را تنظیم کرد ؟

به زبان ساده تر هنگامی که دوربین هایک ویژن در حال تصویر برداری در محیط های تاریک است ، فیلتر AGC با تقویت میزان نور محیط باعث می شود تا دوربین تصاویر قابل شفاف و روشن تری تصویر برداری نماید .

هنگامی که کاربر ، فیلتر AGC دوربین هایک ویژن را فعال می کند ، دامنه داینامیکی بصورت نرم افزاری بهبود یافته و شدت روشنایی محیط بطور مجازی بهبود پیدا می کند ، این موضوع باعث می شود تا قسمت های تاریک تصویر پر نور تر شده و تصویر دوربین در این قسمت ها شامل جزئیات بیشتری باشد . البته نکته ی مهم دیگر این است که با تقویت شدت نور توسط فیلتر AGC ، نویز های تصویر نیز تقویت شده و مقدار آن در تصویر دوربین افزایش می یابد .

تمامی دوربین های مدار بسته هایک ویژن دارای فیلتر AGC هستند و کاربران می توانند با توجه به شدت نور محل نصب دوربین ، AGC  را در حالت های پایین ، متوسط ، بالا و یا خاموش تنظیم کنند .

گفتنی است که فیلتر AGC مربوط به دوربین هایک ویژن است و برای فعال و غیر فعال کردن آن باید وارد تنظیمات دوربین بشویم.

قابلیت AGC در دوربین مداربسته چیست؟

قابلیت AGC در دوربین مداربسته باعث می شود دوربین به صورت خودکار نور را تنظیم کند. AGC مخفف عبارت Automatic Gain Control است. میزان سطح روشنایی و نور محیطی برای ثبت تصاویری با کیفیت، بسیار با اهمیت است. هنگامی که نور، پایین تر از سطح مشخصی باشد، دوربین مداربسته به صورت خودکار، شروع به تقویت سیگنال ویدئویی می کند. به این ترتیب، کمبود نور جبران می شود.

AGC در دوربین مدار بسته چگونه عمل می کند؟

با فعال بودن قابلیت AGC در دوربین هایک ویژن، دامنه دینامیکی به صورت الکترونیکی، بهبود می یابد. به طور مثال در این روش میزان روشنایی از 16db به 26db می رسد. همین امر موجب نمایش محیط های تاریک با کیفیت بالاتر می شود. البته باید بدانید این تکنولوژی با بالا رفتن میزان نور، نویز زیاد و یا نقاط رنگی ایجاد می کند.

در حال حاضر در تمام دوربین های مداربسته تکنولوژی AGC وجود دارد و با توجه به نیاز کاربر قابل تنظیم است. به این ترتیب می توان آن را در صورت نیاز در درجات پایین، متوسط، بالا و خاموش قرار داد.

در صورتی که نیاز به خدمات نصب دوربین مداربسته  دارید می توانید با کارشناسان شرکت مهر تجارت تماس بگیرید.

چطور نویز الکترونیکی ناشی از تقویت را کاهش دهیم؟

به منظور کاهش نویز ایجاد شده به دلیل مکانیزم تقویت بهتر است از چیپ تصویر پیشرفته استفاده کنید. حسگرهای نوری که به نور حساس تر باشند، نیاز به تقویت سیگنال کمتری دارند.

آیا قابلیت AGC باعث افزایش قیمت دوربین می شود

امروز قابلیت AGC در دوربین مداربسته جز ویژگی های اولیه و لازم هر دوربینی است. از این رو قابلیت AGC دوربین هزینه اضافی برای کاربر در بر ندارد.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۶:۰۹ توسط:کتاب موضوع: نظرات (0)