کتاب کتاب .

کتاب

برخی از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در ازای وثیقه طلا به متقاضیان وام می‌دهند

برخی از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در ازای وثیقه طلا به متقاضیان وام می‌دهند.

 

به گفته ما گرو گذاشتن طلا در بانک و اخذ وام در سال‌های گذشته تنها از طریق بانک قابل دریافت است اما اکنون برخی از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در ازای دریافت طلا وام می‌دهند. اما شرایط اخذ این وام چگونه است؟

1- وام طلا نیاز به ضامن ندارد

 

وام طلا به ضامن یا چک یا سفته نیاز ندارد و تنها با واریز طلا در بانک قابل دریافت است. بسیاری از مردم هنگام نوبت به گرفتن وام از بانک‌ها ناامید می‌شوند فقط به دلیل نداشتن ضامن. وام طلا نیازی به ضامن ندارد و طلای سپرده شده در بانک شما ضامن وام است.

https://talaparsi.ir/

2- وام فقط برای طلای تزئینی داده می‌شود

 

بانک کارگشایی یا سایر مؤسسات اعتباری سکه‌های طلا را به عنوان وثیقه وام طلا نمی‌پذیرند و در ازای دریافت طلای تزئینی فقط به متقاضیان وام می‌دهند.

 

3- شرایط بازپرداخت اقساط متفاوت است

 

هر بانک یا موسسه مالی شرایط بازپرداخت سهم خود را دارد. این شرایط ممکن است شامل بازپرداخت مبلغ مدت دار و مقطوع حداکثر پس از یک سال باشد، در این صورت ممکن است تمام طلاها از بانک خارج شود و یا اقساط ماهانه به موقع بازپرداخت شود. به گزارش جهان نیوز، در برخی از بانک‌ها می‌توانید طلای خود را به همان اندازه که از اقساط وام خود پرداخت می‌کنید پس بگیرید. به عنوان مثال، اگر 25? وام خود را بازپرداخت کنید، می‌توانید یک چهارم طلای متعهد را از بانک دریافت کنید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۶:۵۲ توسط:کتاب موضوع: نظرات (0)