کتاب کتاب .

کتاب

موارد رایج زخم معده که می توانند دردناک باشند :

موارد رایج زخم معده که می توانند دردناک باشند :

یکی دیگر از موارد بسیار رایج که می تواند منجر به زخم معده شود، استفاده طولانی از داروهای مسکن مانند ناپروکسن سدیم، ایبوپروفن و آسپرین است که پرستار  سالمند زخم معده ای باید از این موضوع آگاه باشد و توصیه های لازم را انجام دهد. علی رغم اعتقاد عمومی، خوردن غذای تند و یا تنش در واقع منجر به ایجاد زخم معده نمی شود. با این حال، این شرایط می تواند زخم معده را که پیش از این پیشرفت کرده، بدتر کند. برخی از عوامل خطرساز که باعث افزایش احتمال ابتلای سالمند تحت نظر پرستار سالمند  زخم معده  ای می‌شود.

 

پرستاری از سالمند زخم  معده ای و سیستم گوارشی ، مصرف سیگار و مصرف طولانی مدت مشروبات الکلی :

در حالی که بسیاری از افراد مبتلا به زخم معده هیچ علائمی را تجربه نمی کنند، درمان آنها به درستی انجام نمی‌شود و می تواند منجر به انواع مختلفی از مشکلات جدی شود، از جمله خونریزی داخلی، انسداد دستگاه گوارش و عفونت هایی که برای سلامتی و رفاه سالمند خطرناک است.

https://clck.ru/38j8hA

یکی از بهترین تصمیمات است که اطرافیان سالمند می توانند برای آنها در طول مسیر مراقبت از والدین خود (همان سالمند) با انجام دهند استخدام پرستار سالمند است. ارائه دهندگان خدمات مراقبت از خانه سالمند می تواند با یک سالمند در برنامه به دقت برنامه ریزی شده ای همراه باشد که با نیازها، چالش ها و محدودیت های سالمندان سازگار باشد به نحوی که برای آنها مناسب باشد. این به این معنی است که آنها می توانند از این شیوه زندگی طراحی شده توسط پرستار سالمند، لذت ببرند که در عین حال که فعال و مشغول هستند، اما امن، راحت و سالم نیز هستند.

 

زخم معده جز بیماری های شایع  همه دوران مخصوصا دوران سالمندی است. این بیماری به اکثر پرستاری ها  از سالمند زخم معده ای به میزان خوبی به درمان پاسخ می دهد اما اگر به آن توجه نشود و نادیده گرفته شود باعث ایجاد مشکل برای سالمند و  فرزندان وی می گردد.

http://surl.li/qizsg

یک روش رایج برای کاهش دردهای ناشی از بیماری‌هایی مثل کمر درد ، مصرف مسکن‌هایی مثل بروفن، ژلوفن و ‌دیکلوفناک است. اما سالمندان باید به این نکته توجه داشته باشند که، مصرف مسکن‌ها ریسک ایجاد زخم و خونریزی در معده و کل سیستم گوارشی را افزایش می دهد و پرستاری از سالمند زخم معده ای را سخت تر و دشوارتر می کند.

 

علائم این بیماری (زخم معده و سیستم گوارشی) در بیشتر افراد به خوبی  قابل تشخیص نیست مخصوصا در سالمندان، به صورتی که از هر 30 بیماری، یک بیمار که دچار خونریزی از زخم شده ، هیچ درد شدید و غیر قابل تحملی را احساس نمی‌کند. زخم معده در اثر تماس با اسید معده باعث درد در بیمار با سیستم گوارشی حساس و مستعد زخم معده با پیشینه وراثتی می‌گردد. اما برخلاف تصور عموم  خونریزی زیاد و غیر قابل کنترل از زخم معده ، اثر اسید معده را کاهش داده و تا حدودی درد را  به خوبی پنهان می سازد.

 

درمان زخم معده و سیستم گوارشی

 

پرستاری از  سالمند زخم معده ای و پرستار دوره دیده  می تواند یک دوره مراقبتی و پشتیبانی جهت کمک و تشویق کاملا منحصر به فرد برای شخصیت، اهداف و باورهای سالمندان طراحی کند تا آنها بتوانند شیوه زندگی خود در طول سال های پس از آن به گونه ای که دوست دارند و لایق آن هستند با کمک پرستار سالمند بگذرانند.

 

هنگامی که بحث کمک به سالمندان  و پرستاری از سالمند زخم معده ای در مقابله با بیماری های چالش برانگیز و سخت مانند زخم معده مطرح است، پرستار سالمند زخم معده ای می‌تواند به آنها کمک کند تا شرایط خود را درک کنند، مطابق با داروهای خود و دستورالعمل ها برای شیوه زندگی که توسط پزشک آنها مطرح شده است رفتار کنند، و همچنین پرستار سالمند حمایت و تشویق لازم برای کمک به سالمندان در حفظ کیفیت زندگی خود در حالی که با بیماری مقابله می‌کنند را برایشان فراهم می‌کند.

 

https://www.metal-archives.com/users/KurtisMclea2

http://www.nfomedia.com/profile?uid=rOhZeeH

https://hrjobs.lattice.com/employers/2737029-kurtismclea2

https://photozou.jp/user/top/3351412

https://www.empowher.com/users/kurtismclea2

https://www.pexels.com/@kurtismclea2-outlook-com-mclea-930559342/

https://coub.com/ytyufjyvjgv

https://macro.market/company/httpsm-i-mir

https://www.giantbomb.com/profile/kurtismclea2/blog/httpsm-i-mir/274995/

https://www.exchangle.com/KurtisMclea2

https://www.domestika.org/en/kurtismclea2

https://www.twine.net/KurtisMclea2

https://artmight.com/user/profile/3860548

https://letterboxd.com/KurtisMclea2/

https://list.ly/kurtismclea2/lists


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۳۴:۱۴ توسط:کتاب موضوع: نظرات (0)