کتاب کتاب .

کتاب

راهنمای خرید تلویزیون؛ همه آنچه قبل از انتخاب تلویزیون باید بدانید

راهنمای خرید تلویزیون؛ همه آنچه قبل از انتخاب تلویزیون باید بدانید

 

 

خرید یک تلویزیون  روزمره کار پیچیده ای است. این روزها ، انواع جدیدی از فناوری ، قالب های مختلف و مفاهیم جدید دائماً در حال معرفی هستند که خریداران تلویزیون باید از آنها آگاه باشند. علاوه بر این ، چندین شرکت در حال فروش تلویزیون های ارزان قیمت با پتانسیل بازار بسیار بالا برای رقابت با افرادی مانند LG و Samsung هستند.

 

در هر صورت ، اگر به فکر خرید تلویزیون هستید ، مختصر و مفید مهمترین نکاتی را که باید به آنها توجه کنید بیان کنید.

 

صفحه LCD ، OLD ، QLED و موارد دیگر را انتخاب کنید

در حال حاضر ، دو فناوری نمایش غالب در بازار تلویزیون وجود دارد: LED-LCD (شامل QLED) و OLED (OLED). تفاوت در این است که این فناوری به شما کمک می کند تا تصمیم درستی بگیرید.

 

اکثر تلویزیون های موجود در بازار از پنل های LCD با نور پس زمینه LED استفاده می کنند. به دلیل استفاده از این فناوری ، برخی از تلویزیون های گران قیمت با پنل های QLED از تلویزیون های ارزان قیمت استفاده می کنند. البته این به معنای کیفیت یکسان آنها نیست. پنل های QLED از محدودیت رنگ پشتیبانی می کنند و همه رنگ ها را به وضوح نمایش می دهند. از بین تمام پنل های LCD ، پنل های QLED بهترین کیفیت ممکن را ارائه می دهند.

 

انواع تلویزیون های قابل سفارش در فروشگاه آنلاین شو:

تلویزیون شیائومی

تلویزیون هایسنس

تلویزیون شارپ

 

همانطور که گفتیم ، این نوع نمایشگرها از نور پس زمینه LED استفاده می کنند ، بنابراین برای نمایش یک تصویر ، LED باید از چندین لایه صفحه نمایش استفاده کند. این امر معمولاً به دلیل کم رنگ بودن رنگ سیاه و حتی گاهی نشت نور در لبه های صفحه نمایش است.

 

جدیدترین و بهترین تلویزیون های مبتنی بر این فناوری موضوع فناوری نوردهی هستند که می توانند رنگ سیاه صفحه را بهبود بخشند. در این فناوری ، پنل نور پس زمینه LED به قسمت های مختلف تقسیم شده است به طوری که اگر یک قسمت از فیلم تاریک باشد ، بخشی از صفحه LED نیز خاموش است. اگر این حد خیلی زیاد باشد ، نتیجه ای که می گیرید عالی است.

 

تلویزیون بخرید

 

Old یک فناوری کاملاً متفاوت با QLED است. در صفحات با این فناوری ، هر پیکسل را متناسب با نور خود تولید کنید. به همین دلیل ، دیگر با لایه LCD و صفحه پس زمینه LED سر و کار نداریم. در نتیجه ، پنل های زیبایی قدیمی بسیار نازک بودند.

 

بخاطر داشته باشید که Old TV به شما امکان می دهد با جذابیت و عمق کافی در رنگ سیاه بازی کنید زیرا توانایی خاموش کردن پیکسل ها را دارد ، که همه چیز برای کنتراست تصویر است. اگر به یک تلویزیون قدیمی نیاز دارید ، چند مورد با کیفیت وجود دارد ، برخی از ویژگی های موجود در سایه از بین می روند.

 

پنل های قدیمی این ویژگی ها از پنل های LCD گران ترند ، به همین دلیل تلویزیون ها از تلویزیون های LCD گران ترند. برای تلویزیون های QLED این اختلاف قیمت چندان زیاد نیست.

 

تلویزیون بخرید

 

در این بین باید به فناوری دیگری به نام mini-LED اشاره کنیم. در این فناوری ، از LCD دوباره استفاده می شود ، اما برای نور پس زمینه ، از LED های کوچک استفاده می شود ، به این معنی که صفحه نمایش برای موارد روشنایی در قسمت بسیار قدرتمند اینترنت مورد نیاز است. در نتیجه ، این نوع نمایشگرها عملکرد کافی مشابه صفحه های قدیمی را برای نمایش سیاه دارند و به طور کلی نمایشگر LCD را ضعیف می کنند.

 

اگر تلویزیون مینی LED قدرت بسیار خوب و محرمانه ای بین کیفیت تصویر و کیفیت تصویر به شما می دهد ، اما اگر این نوع تلویزیون ها آن را پیدا کنند ، در چنین شرایطی هنوز بازار گسترده ای وجود دارد. به همین دلیل است که اگر فکر می کنید می توانید یک تلویزیون مینی LED خریداری کنید ، احتمالاً باید مدتی صبر کنید.

 

نمایشگر مینی LED چیست؟

روشنایی و زاویه دید

سازگاری فن آوری تلویزیون با محیط و عادات مشاهده بسیار زیاد است. از آنجا که نمایشگرهای LCD (از جمله QLED) از نور پس زمینه LED استفاده می کنند ، نوردهی بسیار بهتری نسبت به مدل های اصلی دارند. این امر به دلیل وجود مواد آلی در ترکیب نمایشگرهای قدیمی است که به دلیل تولید گرما ، از نظر روشنایی محدود هستند.

 

تلویزیون بخرید

 

تلویزیون QLED دو برابر نمایشگر قدیمی است و آن را برای استفاده در فضاهای روشن ایده آل می کند. از طرف دیگر ، اگر از دیدن فیلم در تاریکی یا بیشتر شب لذت می برید ، تلویزیون های قدیمی با ارائه رنگ سیاه جذابیت تصویر را نشان می دهند.

 

مانیتورهای قدیمی از نظر زاویه عملکرد فوق العاده خوبی دارند و بنابراین گزینه های ایده آل برای مشاهده گروهی هستند. اگر در بعضی از زاویه ها ممکن است به دلیل تغییر رنگ به خصوص تار شود ، اما در انواع مختلف ممکن است زاویه نور قابل توجه نباشد ، نمی تواند. تلویزیون های LCD مختلف از تکنولوژی های مختلفی برای غلبه بر این مشکل استفاده می کنند. به عنوان مثال ، تلویزیون های نانوسل ال جی از پنل های IPS استفاده می کنند که زاویه دید عالی دارند اما کنتراست نسبتاً کمی دارند.

 

تلویزیون بخرید

 

از طرف دیگر ، پنل های VA مورد استفاده در تلویزیون های QLED سامسونگ از نظر زاویه دید حرف های زیادی برای گفتن دارند اما در نتیجه ، در مقایسه با آزمایش عالی ، استفاده از یک ماده رنگی مناسب و دقیق زیاد است.

 

اگر خانواده پرجمعیتی دارید یا مثلاً با دوستان خود به طور مرتب فیلم یا بازی های ورزشی تماشا می کنید ، قبل از خرید تلویزیون به زاویه دید و نور محیط توجه کنید.

 

HDR

HDR یا محدودیت دینامیکی یکی دیگر از ویژگی های مهم مانیتورها است


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۰:۴۸ توسط:کتاب موضوع: نظرات (0)